Dag 6, deel 1 - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Géke - WaarBenJij.nu Dag 6, deel 1 - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Géke - WaarBenJij.nu

Dag 6, deel 1

Blijf op de hoogte en volg Géke

01 Februari 2014 | Gambia, Sere Kunda

Dit wordt een bijzondere dag. Ten eerste is zoon Mats jarig vandaag. Bereikt de mooie leeftijd van 19 jaar. Gefeliciteerd! Maar dat er nog veel meer bijzonders staat te gebeuren weten we nog niet als we aan het begin staan. Allereerst belt Nicole. Zij is stewardess, is gisteren aangekomen en morgen gaat ze weer weg. Ze vindt het leuk om wat af te spreken. Ik vraag of ze het leuk vindt om vanmiddag bij de overhandiging van voetbalmaterialen aan 2 voetbalclubs aanwezig te zijn. Ze is direct enthousiast, en we maken een oppik-afspraak. Leuk!
Om 11 uur verwachtten Amadou en ik de kinderen uit ons sponsorprogramma, bij het hotel. In ieder geval de jongsten, van kleuterschool en primairy school. En één van hun ouders. Maar als het 11 uur is één vader met zoonlief aanwezig. Na een kwartier is de volgende er en een rondje bellen levert op dat ze bijna allemaal in aantocht zijn. Eén laat het afweten, de moeder geeft geen toestemming. En een ander is juist vandaag ziek... of heeft de vader zich verslapen..? We weten het niet, maar ze is er niet bij. Om kwart voor 12 gaan we richting afgesproken plaats. We delen wat presentjes uit, een tasje met een knuffel, een t-shirt en nog wat speelgoed. Sommigen hebben er ook een kadootje van hun nederlandse sponsor in zitten. We eten een eenvoudige maaltijd. Met mes en vork. Dat zijn de meesten niet gewend. Ik zeg dan ook dat ze de friet en kip best met de handen mogen eten. Maar niemand doet dat. Ze worstelen allemaal met het bestek. Ik ben trots op ze! Na het eten gaan we nog even buiten op het strand zitten. Ik heb zeefjes, schepjes en harkjes uit Nederland meegenomen. De kinderen vinden het geweldig. Een frisbee vol met zand is een bord met rijst wat ik krijg aangeboden. Ze spelen samen, terwijl de meesten elkaar niet kennen. En hebben een hoop lol. Tegen 2 uur breken we op. We hebben nog een andere afspraak vandaag. Maar het was top! De aanwezige vaders betuigen dank en van alle kinderen krijg ik keurig een handje...