Dag 3 - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Géke - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Géke - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Géke

29 Januari 2014 | Gambia, Sere Kunda

Vandaag gaan we naar Batokunku. Amadou, Yusufa en ik. Waar onze kleuterschool staat. Nou ja, onze? Nee niet onze. Ik houd de community steeds voor dat het hún school is. De kinderen zijn hún kinderen en deze kinderen zijn hún toekomst... maar voor het gemak, ónze kleuterschool... Het wordt een buitengewone dag, men is oprecht blij, en dat uit zich een dansende en zingende kinderen die ons bij de weg opwachten. Ze begeleiden ons naar school, waar alles in gereedheid is gebracht voor een warme ontvangst. Ouders en kinderen, maar ook hooggeplaatste community-leden. De vice-burgemeester en de imam. Alle leden van het net opgerichte school-committee. En er is pers aanwezig. Er wordt veel gespeecht, en ook ik moet er aan geloven... En opnieuw benadruk ik het belang van de betrokkenheid van de gemeenschap... Men verwacht niet alleen een speech van mij, ik mag ook meedoen als een moeder na haar speech plotseling begint te zingen en te dansen... Geweldige ervaring dus. En dan komt de officiële overhandiging van de materialen, ik reik het uit aan de hoofdonderwijzeres, Jalicka. Men is zichtbaar blij, en daar word ik dan ook weer blij van. De materialen zijn bijeengebracht door verschillende gulle gevers en donateurs. Scholen en particulieren. Dus hierbij geef ik het dank-je-wel door aan degenen die het werkelijk verdienen... We zijn allemaal onder de indruk.We delen nog heel veel knuffels uit aan de aanwezige kinderen en na een interview met de schrijvende pers keren we voldaan huiswaarts...
Het artikel dat de volgende dag al in de krant staat vind je hier online: http://www.foroyaa.gm/national-news/14976-dutch-philanthropist-donates-to-batokunku-nursery-school

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Géke

In willekeurige volgorde: -Schippersvrouw/stuurman in de binnenvaart -Verzorgende D in de thuiszorg -Voorzitter/projectleider bij stichting 4Gambia -Moeder van 3 jongens

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11125

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Gambia, oktober 2014

27 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Gambia, januari/februari 2014

Landen bezocht: